FEMINISTKY.SK

To je len reklama, zlatíčko
April 17th, 2011

Moja štvorročná dcéra sa veľmi rýchlo naučila rozlišovať medzi jednotlivými odkazmi/obrazmi vo verejnom priestore. Vie rozlíšiť, kedy ide o reklamu, kedy o oznamy či zákazy, alebo nebodaj o umenie. Avšak ešte stále, možno naivne, hľadá v prípade reklamy spojenie medzi obrazom a tým, čo ten obraz predáva. A tak mám veľmi často „na stole“ otázky typu: „A čo tá teta predáva? A prečo leží? A prečo má vyplazený jazyk?“

Bilboard oznamujúci plánované otvorenie podniku Barrock so sloganom „Fajčenie neškodí zdraviu“ mi dal zabrať. Nuž ako vysvetliť, že dvaja ľudia na záchodoch „predávajú“ podnik plný (výnimočne) skvelej zábavy?

 

JA: „To čo je, preboha!“

EMA: „Čo mami?“

JA: „Ale nič, len som znechutená!“

EMA: „Čo ti nechutí, mami?“

JA: „Nepáči sa mi jedna reklama.“

EMA: „Táto?“

JA: „Áno, táto.“

EMA: „A na čo je to reklama?“

JA: „Neviem, počkaj...aha, na krčmu.“

EMA: „Aha, a čo je to tam odfotené? Kúpeľňa?“

JA: „Nie, záchody.“

EMA: „V tej krčme budú záchody?“

JA: „Áno, v krčmách musia byť záchody...“

EMA: „Hm, aby sa mohli ľudia vycikať, keď vypijú pivo, však!“

JA: „Áno.“

EMA: „Ale, čo tam robí tá teta, na tých záchodoch.“

JA: „Neciká.“

EMA: „Tak prečo je na záchodoch.“

JA: „Neviem, je schovaná.“

EMA: „A prečo ju ten ujo drží za vlasy? To sa mi nepáči. To v tej krčme budú len záchody? Prečo sú záchody na reklame krčmovej?“

JA: „Asi nevedeli vymyslieť nič lepšie.“

EMA: „To je hlúpe. Tam nebudeme chodiť.“

 

Áno, ani ja ani Ema nie sme cieľovou skupinou tejto reklamnej kampane. Ale aj tak, tekvicou do nich! Za to, že orálny sex na smradľavých záchodoch prezentujú ako skvelú zábavu. Dievčence, ak vám to nechutí, tak neviete, čo je to tá pravá zábava. Neohŕňajte nosom nad takouto možnosťou. Stretnete tam skvelých týpkov, ktorých aspoň nebudete musieť vyhadzovať ráno z postele, keď už ich vybavíte na mieste! A že fajčenie neškodí zdraviu? No, to je predsa jasné, veď sa predsa nebudete okúňať a snoriť v sexuálnej minulosti toho sympatického chlapíka, ktorý vám ešte aj to pivo zaplatí...no nie?

A že sa takto môžete zabaviť pokojne aj inde a nemusíte sa trepať do nového podniku? Ale no! Nekazte kreatívcom pocit z dobre odvedenej práce. A navyše, ak budete príliš veľa rozmýšľať, budete mať vrásky. To vás potom na záchody nikto nepozve a bude po zábave.