FEMINISTKY.SK

Facebook proti reklamám na sexuálne zdravie žien
January 14th, 2022
051116063711_14_1.png

Zakaždým, keď na nás vo feede po stopäťdesiatykrát vyskočí reklama na predražené legíny či služby expertky na ženské archetypy, uvažujeme, čo Facebook považuje za vhodný obsah pre ženy. Je pravdepodobné, že reklamný obsah siete dlhodobo popudzoval aj neziskovú organizáciu Center for Intimacy Justice (Centrum pre spravodlivosť v intímnych vzťahoch). Vo svojej najnovšej štúdii zistila, že Facebook zamietol reklamy šesťdesiatich organizácií zameraných na sexuálne zdravie žien. Odvolal sa pritom na pravidlá týkajúce sa „produktov a služieb pre dospelých“. Polovici z nich dokonca pozastavil reklamné účty.

Snímka.PNG


Workshop o dojčení, nohavice pre popôrodný komfort, produkty na podporu zdravia v období menopauzy či vzdelávanie o udelení súhlasu s pohlavným stykom sieť netoleruje. Posilňovač panvového dna sa vraj dokonca vyhodnocuje ako pornografický tovar (rovnako ako každý produkt, ktorý má v popise slovo „vagína“).


Snímka3.PNG


To sa však netýka reklám zameraných na mužov. Šéfka spomínanej nadácia uviedla, že Facebook nemal problém schváliť napríklad reklamu na kondómy, ktorá sľubuje „potešenie“; na lubrikant („krém vyrobený len pre chvíle, ktoré trávia muži osamote“) alebo reklamu na tabletku proti erektilnej dysfunkcii, ktorá sľubuje „vlhké horúce americké leto“.

Rovnaký problém sa podľa nadácie týka aj Instagramu, Googlu a TikToku.


Snímka 2.PNG

Okej, asi nikto z nás nemiluje neodbytné kolónky s popiskom „sponzorované“. Ale ak sa to bez nich nezaobíde, nech sa v nich aspoň nediskriminuje.